Gyakran Ismételt Kérdések

1.
 

Miért jó Önnek, ha a szabadpiacról veszi a villanyt?

Mert spórolhat energiaköltségein. A szabadpiacon, eltérően a jelenlegi egyetemes piactól, a villamosenergia ára a kereskedő/termelő és a fogyasztó alkujának eredménye. Ezen alku eredményeként - a PowerBroker.hu Kft. segítségével - Ön a közüzeminél/egyetemes szolgáltatóinál olcsóbb villamosenergiához jut, ily módon jelentős megtakarítást érhet el villanyszámlája vonatkozásában. 
2.
 

Hogyan zajlik a szolgáltatóváltás ?

A jelenlegi áramszolgáltatóval kötött szerződést harmincnapos felmondási idővel lehet megszüntetni, melyet Társaságunk - kérésére - elvégez Ön helyett. A váltás nem érinti Vállalkozása eddigi megszokott üzletmenetét, marad a régi villanyóra, és az áram is ugyanazon a vezetéken érkezik, csak már nem a korábbi szolgáltatónak, hanem új szolgáltatójának fizet majd az áramért, természetesen az elért kedvezőbb árat.
3.
 

Van költsége a kereskedőváltásnak?

Nincs. A kereskedőváltás a fogyasztó számára nem jelent többletköltséget. Amennyiben a PowerBroker.hu Kft. által közvetített ajánlatot elfogadja, úgy Önnek csupán egyetlen meghatalmazást, illetve az új szolgáltatójával létrehozandó szerződést kell aláírnia. Ezen túlmenően egyéb kötelezettsége, teendője, költsége nincsen a kereskedőváltással kapcsolatban.
4.
 

Mit kell konkrétan tennem, ha szolgáltatót szeretnék váltani?

A szolgáltatóváltás a PowerBroker.hu Kft. segítségével gyors és egyszerű. Töltse ki ajánlatkérő formanyomtatványunkat, majd küldje el azt nekünk! Munkatársaink 5 munkanapon belül felveszik Önnel a kapcsolatot a személyre szabott, s minden bizonnyal a jelenleginél alacsonyabb árat kínáló villamosenergia-kereskedő ajánlatával! Amennyiben az ajánlatot elfogadja, a szolgáltatóváltással felmerülő teendőket Társaságunk, és új szolgáltatója teljeskörűen, díjmentesen elintézi.
5.
 

Honlapjukon meg kell adni az éves energiafogyasztás mértékét. Honnan lehet ezt tudni? Külön meg kell keresni ezért jelenlegi szolgáltatómat?

Természesen nem kell külön evégből megkeresnie jelenlegi energiaszolgáltatóját. Elégséges, ha az elmúlt egy év villanyszámláin lévő mért fogyasztásokat összeadja. Amennyiben valamennyi nem lelhető már fel, úgy az év legjellemzőbb fogyasztású hónapjában vételezett energia mennyiségét kell 12-vel megszoroznia,  s azt Társaságunkkal ajánlatkéréskor közölnie.
6.
 

Mi történik, ha a PowerBroker.hu Kft. által közvetített ajánlatot nem fogadom el?

A villamos-energia kereskedelmi szerződés a kereskedő által adott ajánlat elfogadásával jön létre. Amennyiben a Társaságunk által közvetített ajánlat nem nyeri el tetszését, úgy a nevezett szerződés létre sem jön. Társaságunk felé sem az ajánlatkérést megelőzően, sem azt követően semminemű fizetési kötelezettsége nem keletkezik; jelenlegi szolgáltatója pedig továbbra is változatlan feltételek mellett szállítja az áramot.
7.
 

Igaz lehet-e, hogy a jelenlegi ártól akár 20 %-kal is olcsóbban kaphatok villamos energiát?

Igen, igaz lehet, természetesen az energiafogyasztás mértékét alapulvéve. Minél magasabb az adott fogyasztó éves villamos-energia felhasználása, annál előnyösebb árat tudunk rézére kialkudni. A piacliberalizációnak pont ez a lényege: a fogyasztók olcsóbban jussanak villamosenergiához, mely egybecseng Társaságunk küldetésével.
8.
 

Mi van, ha a szolgáltatóm csődbe megy?

A Villamos energia törvény alapján ilyen esetben a szolgáltatást az un. Végső Menedékes Szolgáltatónak kell átvennie szolgáltatás kimaradása nélkül, a csődbe ment szolgáltató áraival megegyező feltételekkel. A Végső Menedékes Szolgáltató tehát a Társaságunk által elért alacsonyabb áron köteles továbbra is szolgáltatni Önnek az áramot!
9.
 

Akkor is átszerződhetek, ha rendezetlen számlám van a korábbi szolgáltatómnál?

Nem. Fontos megjegyezni, hogy az átszerződési folyamatban az új szolgáltatója minden esetben kéri a régi szolgáltatója által kiállított azon igazolást, hogy tartozása felé nem áll fenn, azaz amennyiben régi szolgáltatójánál fizetési hátraléka halmozódott fel, úgy az átszerződési folyamat nem lesz eredményes mindaddig, amíg azt ki nem fizette.
10.
 

A szabadpiaci áramellátáshoz külön vezetékekhez kell csatlakozni?

Nem. Nem épülnek párhuzamosan villamosenergia hálózatok a piacnyitás miatt. Közös a közüzemi és a szabadpiacon, hogy mindkét esetben a villany eljuttatása/elszállítása a fogyasztó részére a hálózatot üzemeltető társaságok feladata, amelyek hatósági (rendeletben kihirdetett) árak mellett végzik ezt a feladatukat. Ez az ár a közüzemben a közüzemi ár része, szabadpiacon ez függ a kereskedő és a fogyasztó közötti megegyezéstől. Az Ön számára azonban ez külön költségként nem jelenik meg.
« Előző oldal     1  |  2     Következő oldal »
HÍRLEVÉL
Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Név:
E-mail cím:
Témakör:
KÉRDÉSE MERÜLT FEL?
Az alábbi mezők segítségével egyszerűen és gyorsan felteheti azt:
Név:
Telefon:
E-mail cím:
Témakör:
Kérdés: